Umowy IP - umowa licencyjna i oprogramowanie jako usługa („software as a service” – SaaS)
19 maja Miller Canfield wraz z American Investor Desk w AmCham Poland mieli przyjemność gościć dr Justynę Regan (Balcarczyk), na temat "Umowy IP - umowa licencyjna i oprogramowanie, jako usługa („software as a service” – SaaS)”.
Celem spotkania było zwiększenie wiedzy firm IT w Polsce zainteresowanych ekspansją do Stanów Zjednoczonych. Sesja przedstawiła „Umowy dotyczące własności intelektualnej”, wyjaśniając, że Stany Zjednoczone są stroną kilku traktatów dotyczących własności intelektualnej. Różnice występują głównie na arenie prawa umów, a własność intelektualna jest regulowana głównie przez prawo federalne.
Dalej Justyna przeanalizowała rodzaje dostępnych umów licencyjnych na oprogramowanie, zakres udzielonej licencji, dostawy, takie jak format i nośnik, na którym oprogramowanie ma być dostarczone, akceptację potwierdzającą lub uznaną za akceptację, prawa własności, wynagrodzenie i warunki płatności, takie, jak opłaty licencyjne oraz czas trwania, wypowiedzenie i odnowienie.
Następnie zajęła się następnym tematem „Umowy oprogramowania, jako usługi (SaaS) “, omawiając wspólne cechy (tj. Dostępność i wydajność usług, poziomy usług, bezpieczeństwo danych, „korzyści SaaS, takie jak zwiększona pojemność gromadzenia danych, pamięć masowa); i przetwarzania, SaaS wiąże się z ryzykiem, takim jak ograniczenia Internetu lub innych sieci, za pośrednictwem, których świadczone są usługi SaaS.
Wyjaśniła, jak działają dostawcy SaaS (dostawcy) i użytkownicy SaaS (klienci lub abonenci). Następnie wyjaśniła hosting swoich rozwiązań programowych, udzielenie lub licencję na dostęp SaaS, ograniczenia i zakazy użytkowania, wyjaśnienie dotyczące zapewnienia, że klient może polegać na usługach, wymagania dotyczące dostępności usług, wymagania dotyczące wsparcia serwisowego i wreszcie kredyty usługowe i inne środki zaradcze niespełnienie wymagań dotyczących poziomu usług.
Następnie Justyna zamknęła wydarzenie ostatecznym wyjaśnieniem wspólnych problemów dla obu umów: gwarancji i zrzeczenia się gwarancji, ograniczenia odpowiedzialności, odszkodowania, ubezpieczenia i poufności.
Sesja zawierała wiele interesujących pytań podczas całego wydarzenia, zarówno w funkcji czatu, jak i pytań na żywo. Interakcja została dobrze przyjęta przez wszystkie zaangażowane strony i będziemy zapraszać wszystkich na kolejne webinariów serii, które odbędą się jesienią 2021 roku.
Link do materiału, można pobrać poniżej: